Bijlmer Odyssee (2004)

Alternatieve titel: One Night Stand - Bijlmer Odyssee

Nederland

geregisseerd door Urszula Antoniak
met Katja Herbers, Egbert Jan Weeber en Karina Smulders

In de nacht voor ze naar New York zal vertrekken ontmoet Penny Otis, een jongen die veel meer lijkt dan een one night stand. Ze neemt hem mee naar haar flat in de Bijlmer en samen beleven ze een bijzondere nacht. Die eindigt abrupt als Otis besluit wat eten te halen bij een naburige snackbar. Op de terugweg verdwaalt hij in het labyrint van op elkaar lijkende flats. Ook beseft hij dat hij niets van Penny weet: niet haar adres en zelfs niet haar naam. Wanhopig gaat hij op zoek naar zijn geliefde, en daarbij stuit hij op meer en minder goed bedoelende buurtbewoners: junks, snackbarhouders en een complete Indiase familie, die zich het lot van het prille stel aantrekt.