La Maladie Blanche (2011)

Alternatieve titel: The White Disease

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Christelle Lheureux
met Myrtille Bonnenfant, Manuel Vallade en Myrtille Finken

Een geïsoleerd dorpje in de Pyreneeën is geheel in de ban van een zwoele zomerse avond en de bewoners vermaken zich met muziek, schaduwspelen en verhalen. Een gemeenschap in harmonie met elkaar en met de omgeving. Voor het slapengaan vertelt een vader zijn dochter over een duistere grot, over de eerste tekenen van beschaving en vergankelijkheid. In het holst van de nacht duikt een prehistorisch wezen op dat het meisje uit het dorp naar de bergen leidt.