Gouden Genen (2017)

Alternatieve titels: Gouden Genen: Het Geheim van Nederlandse Springpaarden | Golden Genes: The Secret of Dutch Jumpers

Nederland
Documentaire / Sport

geregisseerd door Annette van Trigt
met Nick Skelton, Wiepke van de Lageweg en Cees Klaver

Annette van Trigt gaat in deze documentaire op zoek naar het geheim achter het succes van de Nederlandse springpaardenfokkerij. Ze volgt onder andere Cees Klaver, Wiepke van de Lageweg, Peter Rinkes en Reinie Tewis. Met een hoofdrol voor Kees Klaver van Big Star. In zijn wei in Schoorl werd Big Star geboren, om 14 jaar later Olympisch kampioen te worden in Rio onder het zadel van de Brit Nick Skelton.