Xi He (2015)

1 stem

China

geregisseerd door Wei Zhang
met Jingke Liang, Jun Feng en Jingyi Huang

De negenjarige Xihe is autistisch. Zijn onvoorspelbare en soms agressieve gedrag brengt hem op school regelmatig in de problemen. Onder druk van ouders van andere leerlingen wil het hoofd van de school Xihe voorgoed van school sturen. De moeder van Xihe is het niet met deze beslissing eens en neemt het voor haar zoontje op.

Dramatische film over de niet aflatende strijd van een moeder tegen de stroom in voor het recht van haar autistische zoontje om naar school te gaan. Het trieste lot van haar oudere broer staat haar daarbij voor ogen. Indrukmakende vertolkingen van Jingyi Huang als de moeder en van Jun Fang als haar zoontje.