De Zinloze Moord op Stan Storimans (2018)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Vincent Verweij
met Marjolein Storimans

Tien jaar na de zinloze moord op cameraman Stan Storimans en elf Georgische burgers blikken nabestaanden, collega's en andere betrokkenen terug in deze documentaire van Vincent Verweij. De documentaire reconstrueert die fatale dag, 12 augustus 2008, en laat zien hoe nabestaanden en collega's het trauma verwerken, en ondertussen blijven strijden voor gerechtigheid. De documentaire schetst een profiel van de Stan Storimans, die overal ter wereld journalistiek verslag deed. Zijn vrouw Marjolein vertelt over de verwoestende impact van de dood van haar man, vader van haar toen nog jonge kinderen.

avatar van SmackItUp
Aardige registratie van de moord op Storimans en elf burgers. Documentaire blijft redelijk aan de oppervlakte, en je ziet met name Jeroen Ackermans die ter plaatse een beschrijving geeft van het voorval en wat de aanslag met hem en de andere nabestaanden heeft gedaan. Verwacht dus geen uitgebreide informatie omtrent het waarom, hoe of wat, maar als documentaire over 1 persoon redelijk duidelijk en gelukkig niet te lang.