Holwerd aan Zee (2019)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Kees Vlaanderen

Vier jaar geleden kwamen vier mannen bij elkaar. De economische crisis had sporen nagelaten in Holwerd en maakte de krimp pijnlijk zichtbaar. Nagenoeg de hele middenstand is verdwenen. Tegen de verdrukking in bedenken ze het plan om de dijk door te breken en het oude terpdorp weer aan zee te leggen. Met een doorvaarbare verbinding van de Waddenzee met het Friese achterland. Om zo de stroom toeristen, die Holwerd links laten liggen om naar Ameland te gaan, te verleiden in het terpdorp te blijven.

avatar van Mr. Chiel
Top idee voor een docu! Maar als je stopt nu er nog NIKS gebeurt is blijf ik als kijker teleurgesteld achter...