• 8.556.695 stemmen

Alternatieve titel: One Night Stand XIII - In Limbo

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Jim Süter

Met onder meer: Nasrdin Dchar, Charlie Chan Dagelet en Cees Geel

IMDb beoordeling: 7,2 (36)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

• NPO Start Bekijk via NPO Start

Plot In Limbo

Politieagent Oscar wordt vrijgesproken van betrokkenheid bij een dodelijk incident. Hij wordt wel direct op verlof gestuurd naar een all­-inclusive resort aan de Griekse kust. Zijn zwangere vriendin gaat mee. Terwijl de getraumatiseerde Oscar daar probeert de draad weer op te pakken en zich op te maken voor zijn aanstaande vaderschap, wordt al snel duidelijk dat heftige schuldgevoelens zijn gedroomde toekomst in de weg zitten.

image

Oscar van Beek

Anton Raaijmakers

Politiechef (stemrol)

avatar van mjk87

mjk87

All-inclusive resorts, veel treuriger kan je vakantie niet worden denk ik. Vraag me ook af waarom ze voor zo;n film als deze naar Griekenland moeten. Ik zou als subsidieverstrekker dan wel eisen dat men de kosten volledig in Nederland maakt, zeker met dit soort kleine filmpjes. Laat de filmmaker dan maar inventief zijn en je verhaal ofwel in NL laten spelen, ofwel zo filmen dat je doet alsof je in Griekenland zit. In deze film zitten dusdanig veel binnenshots dat men dat wel had kunnen doen.

Enfin, de film zelf. Die is eigenlijk best wel oké. Dchar vind ik sowieso wel een goed acteur, Dagelet is wel prima ernaast. Ook de psyche van Dchar wordt goed weergegeven, hoewel ik die tiwst niet helemaal overtuigend vond. Geel vond ik niet helemaal geweldig, iets te grotesk. Visueel soms mooi dromerig en fijne kleurtjes. 3,5*.