She-Man: A Story of Fixation (1967)

Alternatieve titel: Fixation

Komedie / Drama

geregisseerd door Bob Clark (I)
met Leslie Marlowe, Wendy Roberts en Dorian Wayne

Albert Rose is een Amerikaanse ex-soldaat die geniet van zijn leven als een onstuimige vrouwenversierder. Hij heeft echter een geheim: hij heeft gedeserteerd wanneer hij legerdienst deed in Korea. Zijn geluk neemt een duik wanneer hij hiervoor gechanteerd wordt door een gewelddadige travestiet. Deze laatste dwingt hem om oestrogenen te nemen en lingerie te dragen.

avatar van joolstein
Dankzij de website ByNWR van regisseur Nicolas Winding Refn deze gekeken. Die website is een verzamelplaats voor de verschillende passies van Refn, zoals; obscure B-cinema, Amerikaanse exploitatie en curieuze hybrides uit de grindhouses en drive-in circuits. Alles is gratis te bekijken (en te lezen)

We zien een erg campy-verhaal over chantage, sadomasochisme, lesbische liefde en gedwongen travestie. Spil in dit alles is de kinky dominatrix Dominita die rijk wordt van het maken van geheime opnamen van gasten op haar feesten en iedereen chanteert. Zo ook Albert Rose, een Amerikaanse deserteur uit de Koreaanse oorlog Deze stemt ermee in om een ​​jaar in Dominita's dienst te blijven ... als een vrouw.

She-Man is een verrassend luchtige, bijna sexploitation-film, die dus opvallend is vanwege zijn fascinatie voor crossdressing en transgenders. Toegeven het is zeker geen goed gemaakte film maar het is wel een curieus stukje film. Het is tevens de eerste film van Bob Clark de man van 'Black Christmas' en 'Porky's I & II'. De film wordt Ingelijst als een educatieve film en bezit een bijzonder maffe scene met topless hoge hoed-dansers.