Malik (2017)

Alternatieve titel: One Night Stand XII - Malik

Nederland

geregisseerd door Shady El-Hamus
met Sam Louwyck, Bilal Wahib en Reinout Scholten van Aschat

Varkensboer Ben wordt op z’n erf gegijzeld door Amir, die tijdens zijn verlof uit de jeugdgevangenis de benen nam. Achter het stuur van zijn eigen auto en onder bedreiging van een pistool moet de boer de ogenschijnlijk respectloze, luide jongen naar Amsterdam vervoeren. Tijdens die heftige uren ontdekt de zwijgzame Ben wat Amir werkelijk op z’n lever heeft. Drama waarin twee totaal verschillende individuen met andere achtergronden en een generatiekloof bovendien, in een extreme situatie wederzijds begrip kunnen vinden. Tot er alsnog iets misgaat.