Take Light (2018)

Canada
Documentaire

geregisseerd door Shasha Nakhai

Nigeria is de grootste olieproducent van Afrika en heeft met 190 miljoen inwoners de zevende grootste bevolking ter wereld. Toch heeft minder dan de helft van de Nigerianen toegang tot elektriciteit. Voor de inwoners die wel toegang hebben, is dit hooguit een paar uur per dag. Reden genoeg om zeker niet de rekening te betalen. Een kat-en-muisspel tussen illegale aansluitingen en een energiebedrijf dat probeert zichzelf heruit te vinden.