Une Vie Après (2019)

Frankrijk

geregisseerd door Jean-Marc Brondolo
met Émilie Dequenne, Frédéric Pierrot en Wim Willaert

Marion ziet haar man niet meer zitten. Ze is niet meer verliefd op hem. Ze verlaat hem, vastbesloten om zich te bevrijden van de eentonigheid van het leven. Ze ontmoet een andere man die twijfelt of hij hetzelfde wil doen.

Eén thema in deze film : uitgebluste huwelijken, scheiding en de vele gevolgen ervan.
Op die ene scène tussen Dominique en zijn vrouw in het restaurant na lijkt het allemaal te kunnen : de twijfels, de moed, de pijn, de kinderen...
Mede door het overtuigend acteren van toch enkele klasse-acteurs anderhalfuur geboeid gekeken naar de geschetste gevoelens bij dergelijke ervaringen.
Het Vlaamse Frans van Wim Willaert is weer pittig, maar zingen doet hij in het Engels...

Een film die blijft hangen, een film over liefde, verlangen, vertrouwen, angst.. En dat alles komt samen in het nummer van buurman Yann: " I only say goodbye" prachtig kleine film met prima acteerwerk. Van begin tot eind genoten van dit pareltje.