Orient-Express, le Voyage d'une Légende (2018)

Frankrijk
Documentaire / Historisch

geregisseerd door Louis Pascal Couvelaire

De Oriënt-Express is een mythe, een belofte van avontuur en een ongelofelijke luxe-ervaring. Tussen 1883 en 1977 reed de beroemdste trein ter wereld, gemaakt door de Belgische Compagnie Internationale des Wagons-Lits, van Parijs naar Constantinopel. Naast zijn reputatie als luxetrein, trein van koningen, avonturiers en persoonlijkheden - Josephine Baker, Mata Hari, Marlene Dietrich en Agatha Christie - volgt deze documentaire het avontuur van een trein die een revolutie teweegbracht in de kunst van reizen en handel in Europa.