On Air (2019)

België
Documentaire

geregisseerd door Manno Lanssens
met Bob Rugurika

Bob Rugurika is eigenaar van "RPA", de populairste onafhankelijke radiozender van Burundi. Als gedreven onderzoeksjournalist is hij een voorstander van vrije meningsuiting. De "RPA" blijft het regime uitdagen en wordt staatsvijand nummer één. Zeker wanneer president Pierre Nkurunziza in 2015 vastbesloten is om een derde ambtstermijn aan te vangen en daarvoor de grondwet wil veranderen.

Bob Rugurika zal aanwezig zijn voor een panelgesprek op het komende MOOOV filmfestival die binnenkort van start gaat.