Satan & Adam (2018)

Documentaire / Muziek

geregisseerd door V. Scott Balcerek
met The Edge, Harry Shearer en Al Sharpton

“Satan & Adam” vertelt over de onwaarschijnlijke samenwerking van de legendarische muziekband Sterling "Mr. Satan" Magee en mondharmonica-meester Adam Gussow. De film is gemaakt over een periode van 20 jaar en toont een van de beste blues-duo's. Magee en Gussow kwamen samen in de straten van Harlem in de jaren tachtig, een tijd waarin de rassenverhoudingen in New York zich op een dieptepunt bevonden. Vanuit totaal verschillende werelden hebben deze twee muzikanten een levenslange relatie gesmeed die de verenigende kracht van muziek laat zien.