Brecht (2019)

1 stem

Duitsland / Oostenrijk / Tsjechië

geregisseerd door Heinrich Breloer
met Burghart Klaußner, Tom Schilling en Adele Neuhauser

Berthold Brecht uit Augsburg, een nogal ziekelijke en schuchtere, maar ook vrijpostige en vooral begaafde scholier, is van plan om de wereld een spiegel voor te houden. 'Ik zal de wereld laten zien hoe ze is, maar hoe ze werkelijk is', en zijn vrienden geloven hem. De weg daarheen ligt echter bezaaid met vele obstakels. Berthold Brecht kan niet langer in Zwitserland blijven en West-Duitsland is hem liever kwijt dan rijk. Een aanbod van het Deutsches Theater uit Oost-Berlijn komt precies op het juiste moment. Tussen het puin van de platgebombardeerde Rijkshoofdstad voelt hij zich thuis.