Pan Kleks w Kosmosie (1988)

Alternatieve titels: Mr. Blot in Space | Mr. Kleks in Space | Mr. Blob in the Universe

Polen / Tsjechoslowakije
Familie / Avontuur

geregisseerd door Krzysztof Gradowski
met Piotr Fronczewski, Henryk Bista en Bohdan Smolen

Een Pools computergenie, die het gemaakt heeft in de VS, keert terug naar zijn voormalige school Maliszewo in Polen met een supercomputer die films uit de toekomst toont. Hij laat de leerlingen een verhaal zien over een schoolklas van 25 jaar later, waar alle kinderen getallen zijn en werken in de robotica. Een van de leerlingen, prinses Agnes wordt gekidnapt. De overgebleven leerlingen schakelen de hulp in van een zeer excentrieke professor die in een fantasiewereld leeft