Nikita Khrushchev: The Red Tsar (2017)

Duitsland
Documentaire / Historisch

geregisseerd door Jobst Knigge

Nikita Chroesjtsjov zorgde ervoor dat er aan de terreur van zijn voorganger Jozef Stalin een einde kwam. Maar Chroesjtsjov bracht de wereld ook op de rand van een kernoorlog tijdens de Cubacrisis. Wat bijblijft is de schoen waarmee hij op tafel sloeg tijdens de Algemene Vergadering van de VN. De terreur van Stalin, de Tweede Wereldoorlog, de destalinisatie en de grootste crisis van de Koude Oorlog zijn allemaal op één of andere manier te linken aan Nikita Chroesjtsjov.

Interessante documentaire over Sovjetleider Nikita Khrushchev.
Vele dingen wisten we al, maar wellicht alleen uit Amerikaans oogpunt, dit keer bekijkt men de zaken in de ogen van Rusland.
Altijd wel goed om het verhaal eens van een andere kant te bekijken.