Beautifully Broken (2018)

geregisseerd door Eric Welch
met Benjamin A. Onyango, Scott William Winters en Emily Hahn

De ontsnapping van een vluchteling, de belofte van een gevangene en het pijnlijke geheim van een dochter staan centraal in “Beautiful Broken”. De film vertelt het verhaal van drie families, allemaal beïnvloed door de gruwel van de Rwanda-doden. Twee zeer verschillende gezinnen uit Rwanda en een uit Nashville, Tennessee. Op veel punten zouden de families niet meer van elkaar kunnen verschillen, maar al snel blijkt dat elke familie moeilijkheden en tegenslagen kent.

avatar van Pazmaster
"Made whole by Christ" ....okay.... SKIP!

Pazmaster schreef:
"Made whole by Christ" ....okay.... SKIP!

Trailer gezien en lijkt mij inderdaad ook dat dit weer een film is die de religie door je strot wil proppen.
Het ziet er allemaal te gelikt uit en dan zie ik nog maar 2 minuutjes. Nee ..ik sla hem eveneens over.

avatar van morpheus2000
Waku schreef:

weer een film is die de religie door je strot wil proppen.

Exact dit dus.
Geneuzel met religie en het elkaar kunnen en moeten vergeven, ondanks dat de meest erge dingen zijn gebeurd in je omgeving.
Zeikerige film dus, met een vervelende boodschap erachter en ook nog beroerd geacteerd.
En dan hebben we het nog geeneens over hoe het eruit ziet.....

Misschien niet de allerbeste film maar hij verteld wel een zeer inspirerend verhaal over de familie Mizerwa uit Rwanda. Ze hebben te nauwernood de genocide daar weten te ontvluchten en komen in een vluchtelingenkamp. William Mizerwa krijgt asiel in Amerika maar moet vrouw en dochter achterlaten tot hij aantoont dat hij een leven heeft opgebouwd en ze kan onderhouden. Hij krijgt onderdak in een kerk en ontmoet daar een lid van de kerk, Randy Hartley, die met hem begaan is en hem helpt zijn draai te vinden in Amerika. Randy is een succesvolle hardwerkende man en vader van een modelgezin. Zijn dochter Andrea is toevallig penvriendinnen met een meisje uit Rwanda. Door een traumatische gebeurtenis raakt Andrea op het verkeerde pad en sluit zich af van alles en iedereen behalve haar penvriendin. Randy is te druk bezig met werken of met zijn hulp aan William om dit op te merken en daardoor komt ook zijn huwelijk onder spanning. De film heeft een positieve boodschap dat hoop en vergeving de kracht geven om dingen te verwerken en een plek te geven zodat je verder kan. Het is wel een film met een Christelijke inslag en kan daarom soms wat prekerig overkomen. Een tip: vervang het woord god met hoop of kracht in gedachte want dat is ook de strekking. Wat dan overblijft is een mooie film met een inspirerend verhaal ondanks dat de film kwalitatief gezien niet groots is . Het is een film met klein budget en daarom ook acteurs uit de B en C categorie in de cast heeft. Ik kende enkel Scott William Winters omdat die Cyril O'Reilly speelde in Oz en hoofdrolspeler Benjamin Oyango deed mee in Tears of the Sun.