Afghan Cycles (2018)

Documentaire / Sport

geregisseerd door Sarah Menzies

“Afghan Cycles” volgt een nieuwe generatie jonge Afghaanse wielrensters. De film gebruikt de fiets om een verhaal te vertellen over vrouwenrechten - mensenrechten - en de strijd waarmee Afghaanse vrouwen dagelijks te maken hebben, van discriminatie tot misbruik en tot het drukkende zwijgen van hun stem in alle aspecten van de hedendaagse maatschappij. Deze vrouwen rijden, ondanks de culturele barrières, ondanks infrastructuur en ondanks doodsbedreigingen en omarmen zo de kracht en vrijheid die bij de sport horen.