Hitler vs Churchill: The Eagle and the Lion (2017)

Alternatieve titel: Hitler et Churchill, Le Combat de l'Aigle et du Lion

Frankrijk
Documentaire / Historisch
90 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door David Korn Brzoza

Winston Churchill en Adolf Hitler: de Oude Leeuw versus de Duitse Adelaar. Deze clash der titanen domineerde in de vorige eeuw de wereldwijde politiek. Winston Churchill was met zijn gevoel voor humor, gedurfde stijl, zelfkritiek en stoutmoedigheid een schoolvoorbeeld van politieke moed en leiderschap. Adolf Hitler is zonder twijfel de meest verguisde leider aller tijden, met zijn beleid dat stoelde op xenofobie, racisme en mensenhaat.