Mannen Som Lekte med Elden (2018)

Alternatieve titel: Stieg Larsson: The Man Who Played with Fire

Zweden
Documentaire
180 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Henrik Georgsson

Documentaire over de beroemde Zweedse auteur van de Millennium-trilogie, Stieg Larsson. Als onderzoeksjournalist dook Larsson in de duistere wereld van het rechts-extremisme en neonazi’s in zijn land. De film legt bloot hoe het opkomende fascisme in Zweden langzaamaan genormaliseerd raakt in de huidige politiek.