Crime + Punishment (2018)

Documentaire

geregisseerd door Stephen Maing
met Manuel 'Manny' Gomez, Sandy Gonzales en Rukia Lumumba

Klokkenluidersdocumentaire, waarin twaalf politieagenten van de New York Police Department de krachten bundelen en het opnemen tegen hun bazen. Ze klagen het departement aan wegens corruptie, onrechtmatige arrestaties en etnisch profileren. Hoewel het halen van een arrestatiequota in 2010 werd verboden, is het binnen de NYPD nog steeds de norm dat politieagenten voldoen aan het binnenhalen van ‘voldoende’ arrestaties. Zo kan het bestaan dat agenten zich schuldig maken aan het arresteren van allerlei onschuldige mensen, vaak gepaard gaand met etnisch profileren en geweld.