Weapon of Choice (2018)

Oostenrijk / Irak / Verenigde Staten
Documentaire

geregisseerd door Fritz Ofner en Eva Hausberger

Het Glock-pistool wordt gebruikt in films en kunst en bereikt regelmatig een topverkoop op de internationale wapenmarkt. Deze documentaire vertelt het verhaal van de opkomst van de Glock: wereldwijd het meest gewilde service- en moordwapen. Twee filmmakers spreken met verkopers en eigenaars van het Glock-pistool en geven een inkijkje in de politiek van geweld en de gevolgen ervan in o.m. Chicago en Kirkoek.