Yeon-ae-dam (2016)

Zuid-Korea
Drama / Romantiek

geregisseerd door Hyun-ju Lee
met Sang-hee Lee, Sun-young Ryu en Da-yeong Lee

Yoon-joo is begin 30. Ze studeert beeldende kunst. Op zoek naar materialen voor haar afstudeerproject ziet ze Ji-soo in een rommelwinkel. Niet veel later komt Yoon-joo haar weer tegen wanneer Ji-soo in een winkel sigaretten wil kopen, maar geen identiteitsbewijs op zak heeft. Yoon-joo helpt haar uit de brand. Terwijl ze samen een sigaret roken, vertelt Ji-soo dat ze parttime in een bar werkt in de buurt.

Een fijne indie over het wel en wee van een lesbische relatie. Geen stomende seksscènes, maar een ingetogen film over de mooie en pijnlijke momenten in een intieme liefdesrelatie.
De beide protagonisten (betrekkelijke nieuwkomers) leveren eerste klas acteerprestaties af. Uitstekend werk ook van regisseur Hyun-ju Lee (die de filmindustrie inmiddels heeft verlaten na een veroordeling wegens aanranding van een vrouw).

avatar van mjk87
BBarbie schreef:
Geen stomende seksscènes.

Hè jammer

Lijkt me een fijne film dit trouwens, je geeft met je reviews (en de MoMe Contest) veel meer van die tips uit vooral Zuid-Korea.