The Red Phallus (2018)

1 stem

Bhutan / Duitsland / Nepal

geregisseerd door Tashi Gyeltshen
met Tshering Euden, Dorji Gyeltshen en Singye

Demonen in bloedrode maskers achtervolgen de 16-jarige Sangay door het dorp aan de voet van het ontzagwekkende Himalaya-gebergte. Haar vader is een ambachtsman die vasthoudt aan de oude tradities en fallussen uit hout snijdt om kwade geesten af te weren. Hij wil zijn dochter beschermen tegen schade, wat hij doet door haar in alles te controleren. Hij schrikt wanneer hij hoort van haar geheime affaire met een getrouwde man uit een lagere sociale klasse, die op zijn beurt haar onder druk blijft zetten om samen met hem naar de stad te vluchten.