Leal, Solo Hay una Forma de Vivir (2018)

Alternatieve titels: The Last Runway | Leal

Paraguay / Argentinië
Actie / Misdaad

geregisseerd door Rodrigo Salomón en Pietro Scappini
met Luis Aguirre, Fini Bocchino en Bruno Sosa Bofinger

Ex-kolonel Fernandez wordt benoemd tot minister van het Nationale Anti-Drug Agentschap (SENAD). Hij formeert een speciale paramilitaire groep die zich bezighoudt met de bestrijding van drugshandel aan de grens van Paraguay en Argentinië. Het wordt een moeizame strijd.

avatar van Basto
Begint leuk, maar raakt toch een beetje de weg kwijt. Maar sowieso leuk een keer een film uit Paraguay te zien. (Op Netflix)

avatar van david bohm
Tja vermakelijk dit.
De makers lijken wel lol te hebben in deze film die zichzelf niet serieus lijkt te nemen. Alles ziet er redelijk verzorgd uit, behalve de actiescenes. Acteerwerk is redelijk, pijnpuntje zijn de dialogen.
Die ex-kolonel wordt dus benoemd tot minister en laat die paramilitaire eenheid nou uit welgeteld vijf personen bestaan. Zit ook nog een romance in en de schurken, van Bassie en Adriaan niveau zo'n beetje.