Fædre og Sønner (2018)

Alternatieve titel: The Great Game

Denemarken
Documentaire

geregisseerd door Andreas Dalsgaard
met Henning Haslund-Christensen, Michael Haslund-Christensen en Søren Haslund-Christensen

Michael en zijn vader, de oude Lord Chamberlain Søren Haslund-Christensen, gaan op reis naar hun gemeenschappelijke verleden. Grootvader Henning was een beroemde ontdekkingsreiziger en verzamelaar van Mongoolse culturele artefacten, maar zoon Michael heeft geruchten gehoord dat Henning misschien wel een geheim dubbelleven leidde als Britse agent en wapenhandelaar in Azië. Nu wil hij op zoek naar de waarheid en tegelijkertijd tijd doorbrengen met zijn vader, wiens gezondheid verslechtert. Michael overtuigt zijn vader om mee op avontuur te gaan en in de voetsporen van zijn grootvader te treden.