Gholam (2017)

Verenigd Koninkrijk / Iran
Drama / Thriller

geregisseerd door Mitra Tabrizian
met Shahab Hosseini, Nasser Memarzia en Tracie Bennett

Londen, 2011. Gholam is het verhaal van een mysterieuze Iraanse taxichauffeur. Hij werkt ’s nachts en praat niet over zijn verleden. Hij heeft twee banen, maar lijkt niet geïnteresseerd te zijn in geld. Maar zijn onzekere toekomst brengt hem in conflict met een vreemdeling.

Te zien op MUBI.

MUBI schreef:
Gebaseerd op haar prijswinnende fotoserie over Iraniërs in ballingschap genaamd Border. Kunstenares Mitra Trabizian’s eerste film legt de ontheemding van het leven vast in diaspora. Een minimalistische nachtthriller met de laconieke maar bijzondere Shahab Hosseini (A Separation, The Salesman).