Glück Ist Was für Weicheier (2019)

Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Anca Miruna Lazarescu
met Ella Frey, Martin Wuttke en Emilia Bernsdorf

Stefan Gabriel is een badmeester en een toegewijde vader die altijd ernaar streeft het leven positief te zien. Terwijl hij werkt als verzorger in een hospice, worstelen zijn twee dochters - Jessica, die 12 jaar is, en haar oudere zus Sabrina - met hun eigen problemen. Jessica wordt vaak aangezien voor een jongen en moet constant haar vreemde tics bestrijden. Ze wil graag het leven ruilen met haar mooie zus die, ondanks een ernstige ziekte, haar leven onder controle lijkt te hebben.