Ötzi e il Mistero del Tempo (2018)

Alternatieve titel: Otzi and the Mystery of Time

Italië
Avontuur / Familie

geregisseerd door Gabriele Pignotta
met Diego Delpiano, Michael Smiley en Alessandra Mastronardi

De elfjarige Kip is een intelligente en gevoelige jongen met een passie voor antropologie. Zijn moeder bestudeert de ijsmummie Ötzi in het Zuid-Tiroler Archeologiemuseum in Bozen. Als een tragisch ongeval Kips leven verandert, moet hij noodgedwongen verhuizen en zijn vrienden verlaten. Wanneer hij voor de laatste keer naar het museum gaat om Ötzi te begroeten, gebeurt er iets magisch: Ötzi wordt wakker en begint te regenereren. Terwijl Ötzi, incognito, de eenentwintigste eeuw ingaat, zullen Kip en zijn vrienden hem de levenswijze van de moderne tijd moeten leren.