Symfonia Fabryki Ursus (2018)

Alternatieve titel: Symphony of the Ursus Factory

Polen
Documentaire

geregisseerd door Jasmina Wojcik

De Ursus-fabriek toen: 170 hectare groot, 20.000 werknemers rijk en een productie van 100 tractoren per dag. Nu: vervallen leegstaande gebouwen, waarvan de helft reeds is gesloopt door investeerders met nieuwe plannen. De voormalige werknemers zijn trots op hun fabriek, herinneren zich de grote aantallen mensen en de feesten die ze met elkaar hadden. Ze vormden een gemeenschap die gedreven was om de landbouw vanuit de fabriek te ondersteunen. Niet alleen in Polen, maar in de hele wereld was de Ursus-tractor een begrip.