Håbet (2018)

Alternatieve titels: Finding Home | Hope

Denemarken
Avontuur / Drama
160 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Christian E. Christiansen
met Anine Lindvig, Albert Rudbeck Lindhardt en Lars Brygmann

1899, Denemarken. Marie is vijftien jaar. Samen met haar broertje Karl en zusje Sofie woont ze in een weeshuis. De vader van de kinderen is zeeman en is de afgelopen drie jaar niet meer aan land geweest. Iedereen behalve Marie denkt dat hij dood is. Elke dag trekt Marie met een foto van haar vader naar de haven in de hoop dat iemand haar kan helpen haar vader terug te vinden.