Nra Masin kam Te Inchpes Na Chvakhetsav Arjits (2019)

Alternatieve titel: About Him or How He Did Not Fear the Bear

Armenië
Documentaire / Drama

geregisseerd door Narine Mkrtchyan en Arsen Azatyan
met Armen Abelyan, Robert Hakobyan en Narine Petrosyan

Hoe reageer je als maatschappij op een doelloze aanval, op geweld zonder duidelijk motief? Voor die vraag staat de gemeenschap van de Armeense stad Gyumri wanneer een Russische soldaat de zeven leden van een gezin ombrengt. Hun soldaat heet Ivan, net als de dwaas uit de Russische folklore, die zij in een kinderopvoering door hun vertelling sprenkelen. De soldaat is opgepakt, maar oorlogsveteranen Vahan en Sargis eisen vergelding en gaan dat desnoods zelf halen. Priester Avetis maant de bevolking juist tot rust en geduld, terwijl Ani, de jonge echtgenote van Vahan, vooral bezorgd is. Elk zoeken ze op hun eigen manier naar de waardigheid die hun werd ontnomen.