Vulnerable Histories (A Road Movie) (2019)

Japan
Documentaire

geregisseerd door Koki Tanaka

Terwijl racisme en discriminatie de Japanse gemeenschap uiteen drijven, brengt kunstenaar Koki Tanaka een reeks gesprekken in beeld tussen Christian – man, half Zwitser, half Japans/Amerikaans – en Woohi – vrouw, in Japan geboren maar oorspronkelijk Koreaans (Zainichi) – beiden woonachtig in Japan. Ze bespreken de verontrustende opkomst van extreme politieke ideeën en haatzaaierij in de wereld. Duidelijk wordt dat de aanstichters zelden gestraft worden omdat ze vaak precies de mazen van de wet kennen. Uit de gesprekken blijken ook de hartverscheurende, emotionele gevolgen voor de slachtoffers.