Mabata Bata (2018)

Mozambique / Portugal
Documentaire

geregisseerd door Sol de Carvalho
met Medianeira Massingue, Emílio Bila en Horácio Guiamba

De onrustige geest van de jong gestorven Azarias zwerft door de bosjes rond een dorpje in Mozambique, terwijl zijn familie hem probeert te kalmeren. De geesten van mensen die een gewelddadige dood zijn gestorven, kunnen volgens de overlevering voor problemen zorgen en dat zou de aanstaande huwelijksceremonie van zijn oom kunnen verstoren. Maar wil deze geest wel terug?