Jie Pou Shi Ling Yi Shi Jian Zhi Nan Sheng Su She (2018)

Alternatieve titels: Inside the Boys | 解剖室灵异事件之男生宿舍

1 stem

China
Horror / Drama

geregisseerd door Yue Zhan
met Chunhuan Chen, Wanyi Gong en Qihang Huang

Een groep van vijf studenten krijgt te maken met een vreemde verschijning in hun school. Ze studeren allen geneeskunde en moeten voor het eerst op kadavers werken, maar al snel voelen ze zich niet meer veilig in het lab. Los daarvan groeit er ook onenigheid binnen de groep, zeker wanneer Chen zijn beste vriend ervan verdenkt achter zijn vriendin aan te zitten.

Redelijk Chinees horrortje.

Maar zoals steeds bij die Chinese films, verwacht beter niet al te veel van de horror. Het is een redelijk standaard formulewerkje en de scares zijn niet bepaald meesterlijk of eng. Sfeervol is het wel, maar ook daar moet gezegd dat het eigenlijk geen volbloed horror is.

Zoals wel vaker is het tweede deel wat meer gericht op drama, daar waar Westerse horror films net wat meer proberen uitpakken. Allemaal volgens het boekje dus, maar daar had ik me ook al redelijk op ingesteld.

Inside the Boys is gewoon geinig genrewerk, dat dankzij de setting en z'n visuele strakheid wat extra cachet meekrijgt. Geen grootse cinema, ook niet iets om echt warmhartig aan te bevelen, maar het is best leuke filler, zeker nu er wat minder horrorwerk te rapen valt.