Enquanto Estamos Aqui (2019)

Alternatieve titel: While We Are Here

Brazilië
Documentaire / Experimenteel

geregisseerd door Clarissa Campolina en Luiz Pretti
met Mary Ghattas, Marcelo Souza e Silva en Grace Passô

Twee mensen ontmoeten elkaar in New York. Lamis, een Libanese vrouw, is net naar de stad verhuisd en beschrijft haar indrukken, terwijl de Braziliaanse Wilson er al tien jaar verblijft. We zien hen nooit in beeld, maar hun relatie wordt beschreven in poëtische Arabische en Portugese voice-overs, die in schril contrast staan tot de beelden, opgenomen in New York, Berlijn en Brazilië.