Monument (2018)

Polen

geregisseerd door Jagoda Szelc
met Zuzanna Pawlak, Anna Biernacik en Paulina Lasota

Een groep hotelschoolstudenten wordt wakker in een ijskoud busje. Ze kennen elkaar niet en zijn zojuist gearriveerd bij hun stageplek. De strenge manager van het hotel nummert de studenten: echte namen doen er niet toe en voor individualiteit is geen ruimte. Terwijl de groep zich tijdens de toegewezen werkzaamheden beweegt door groen verlichte gangen en verlaten ruimtes, wordt tijd steeds diffuser en de sfeer onheilspellender. Wat is hier aan de hand?