The Ballad of Shirley Collins (2017)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Rob Curry en Tim Plester
met Shirley Collins, Stewart Lee en David Tibet

In de jaren zestig en zeventig was de Britse zangeres Shirley Collins een van de grote namen van de Engelse folk revival. Haar carrière stopte eind jaren zeventig abrupt en dramatisch toen ze, nadat haar echtgenoot haar had verlaten voor een ander, door de stemstoornis dysfonie niet meer in staat was om te zingen. De inmiddels tachtigjarige Collins pikte onlangs de draad weer op met een verrassend nieuw album, haar eerste sinds 1978. In deze film is te zien hoe ze, onzeker en kritisch op zichzelf, met een kleine groep muzikanten songs opneemt in haar eigen huiskamer.