Dog Days (2018)

Filipijnen

geregisseerd door Timmy Harn
met Ybes Bagadiong, Miguel Reyes en Bie Ruaro

Dankzij een sterk staaltje magie waarbij zijn moeder haar leven voor hem offerde, is de zwarte Filipijnse tiener Michael Jordan Ulili een groot talent op het basketbalveld. Maar dat talent heeft hem slecht voorbereid op de tegenslagen van het leven: van zijn racistische teamgenoten tot een slechte knie en de plotselinge zwangerschap van zijn vriendin. Wanneer hij in aanraking komt met de onderwereld rond crystal meth, slaat zijn basketbaldroom langzaam maar zeker om naar een nachtmerrie.