Caminhos Magnétykos (2018)

1 stem

Portugal / Brazilië

geregisseerd door Edgar Pêra
met Dominique Pinon, Ney Matogrosso en Alba Baptista

Raymond Vachs woont al lang in Portugal; zijn familie voelt zich er meer thuis dan in het oude vaderland Frankrijk. Raymond heeft ook gezien hoe het land in de loop der jaren is veranderd, in negatieve zin. Daarom is hij niet bepaald blij met de huwelijkskandidaat van zijn dochter: een louche figuur met banden met de regering, die voortdurend gebeld wordt door ene Donald. Maar de dag van de bruiloft is gekomen en Raymond, na enkele beledigingen en kleineringen van de nieuwe machtselite, draait helemaal door... Zijn ziel beleeft de langste nacht, waarin hij al zijn woede en walging ventileert tegen de Taag.