Marighella (2019)

Brazilië
Biografie / Drama

geregisseerd door Wagner Moura
met Seu Jorge, Adriana Esteves en Bruno Gagliasso

Biografische film over Carlos Marighella, een marxistische Braziliaanse schrijver, politicus en guerrillastrijder die leefde in de twintigste eeuw. Marighella groeit op in een arbeidersgezin. Als volwassene wordt hij regelmatig gearresteerd omwille van zijn kritiek. Hij wordt zelfs gefolterd. In 1967 besluit hij zelf de wapens op te nemen. Hij start met de Ação Libertadora Nacional om zich tegen het militaire bewind te verzetten.

TEASER

Veel leugens over het verhaal. Half punt voor Seu Jorge.