The Creepy Line (2018)

Documentaire

geregisseerd door M.A. Taylor
met Robert Epstein, Jordan Peterson en Peter Schweizer

Documentaire over de mate waarin Google en Facebook de maatschappij manipuleren. Er wordt een kijkje gegeven in de subtiele manier waarop deze bedrijven hun eigen invloed uitoefenen op hun zogenoemde neutrale platforms en wat ze doen met de data die ze van ons hebben. Door middel van interviews, wetenschappelijke experimenten en uitgebreide analyses onderzoekt deze documentaire wat er op het spel staat en waar de gevaren liggen, als deze twee techreuzen de vrije hand krijgen om onze meest private en persoonlijke data kunnen gebruiken zoals zij dat willen.