Lady-Like (2018)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Brent Craft
met Stephanie Simbari, Allie Gallerani en Beverly D'Angelo

Studente Allie is een hilarisch luidruchtige en briljante introverte persoon. Ze worstelt met haar plek te vinden op de prestigieuze universiteit. Op een bepaald ogenblik zet ze haar beste vriendin Kort aan te daten met een knappe nieuwkomer. Ze moet dan evenwel in haar eentje het leven als volwassene aanpakken.

avatar van mjk87
Fijn filmpje dat steeds beter wordt. Het begon weinig interessant, maar eens de hoofdpersoon wat alleen achterblijft omdat een huisgenoot annex vriendin een vriendje heeft en alleen daar oog voor heeft, wordt de film beter. Het wordt sowieso wat boeiender om haar te volgen, maar ook met mooie sfeervolle beelden en lekkere rauwe muziek op de achtergrond. Het fijne is dat dit een film is die makkelijk plat had kunnen zijn, en ondanks wat gepraat en gelach over seks, blijft men vrij subtiel en zijn vooral de onderlinge relaties belangrijk. Dat is erg prettig en doet de film goed. 3,5*.

Hoofdpersoon is erg egocentrisch. Afloop (ze betert haar leven) is erg snel en ongeloofwaardig.