Nona. Si Me Mojan, Yo Los Quemo (2019)

Alternatieve titels: Nona. If You Soak Me, I'll Burn Them | Nona

Chili
Drama / Fantasy

geregisseerd door Camila José Donoso
met Paula Dinamarca, Nancy Gómez en Eduardo Moscovis

De 66-jarige Nona vlucht na een behoorlijk vurige wraakactie op het onderkomen van haar ex-minnaar naar haar zomerhuis in het Chileense kustplaatsje Pichilemu. Daar scharrelt ze ogenschijnlijk naar tevredenheid rond, tot hevige bosbranden veel inwoners van huis en haard beroven. Angst beheerst de voorheen zo rustige, lommerrijke straten. Politieonderzoek levert niets op en buren speculeren steeds heviger over de mogelijke oorzaak. Opmerkelijk genoeg blijft Nona’s huisje onbeschadigd.

avatar van HK Senator
Een film zonder duidelijk verhaal die toch iets te artistiek wil zijn. Geen aanrader. De plot omschrijving hierboven vertelt echt alles!