Mont Saint-Michel, Scanning the Wonder (2017)

Alternatieve titel: Mont Saint-Michel, the Archangels Maze

Frankrijk
Documentaire
90 minuten (Franse versie) / 52 minuten (Engelse versie)

geregisseerd door Marc Jampolsky

Het stadje Mont Saint-Michel en zijn beroemde abdij liggen op een klein en rotsachtig getijdeneiland op de grens tussen Normandië en Bretagne, met een fraai uitzicht over de omliggende baai. De nederzetting op het eiland dateert van de achtste eeuw. De doolhofachtige constructies die zigzag over elkaar gebouwd zijn, hebben zich eeuwenlang over de plek ontvouwd: een heidense tempel, een toevluchtsoord voor kluizenaars, een Romeinse abdij, een fort en een vervloekte gevangenis. Historici en archeologen zijn nooit opgehouden met de site te bestudeerd en proberen te ontcijferen.