Dag Meneer de Wilde (2018)

België
Documentaire

geregisseerd door Michael Van de Velde
met Jan de Wilde

Jan De Wilde is een kleinkunsticoon. Hij werd het na zijn eerste tv-optreden in 1965 en hij is het vandaag nog steeds. Jan is een unieke vertegenwoordiger van de eerste generatie Vlaamse kleinkunstartiesten. Moeiteloos behield hij zijn status. Dankzij liedjes die tot de Belgische culturele ziel zijn gaan behoren, zoals 'Joke', 'Een vrolijk lentelied', 'Walter', 'Hè Hè', 'Eerste sneeuw' en 'Fanfare van honger en dorst'. In deze documentaire schetst Jan zijn eigen portret, aangevuld met quotes van generatiegenoten en bewonderaars als Urbanus, Bart Peeters, Hugo Matthysen, Kris De Bruyne, Della Bosiers, Gust Decoster en getrouwen als vriend/biograaf/producer Jo Bogaert en gitarist Eddy Peremans.