Doing Money (2018)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Lynsey Miller
met Anca Dumitra, Cosmina Stratan en Dragos Bucur

Ana is een Roemeense, die als schoonmaakster in Londen werkt. Daarnaast volgt zij een verpleegstersopleiding. Op klaarlichte dag wordt Ana door Oost-Europese mensensmokkelaars van straat geplukt en linea recta overgebracht naar Ierland. Daar wordt gedwongen zij als prostituee te werken in hermetisch afgesloten bordelen, telkens in een andere stad… Gebaseerd op waargebeurde feiten.

Ana: “Nobody knows where I am. Not even me.”

Hartverscheurende televisiefilm over vrouwenhandel, gedwongen prostitutie en uitbuiting. Er gaat veel geld om in die handel en elke vorm van menselijkheid is de handelaren en hun trawanten vreemd. Eenmaal in handen van die gewetenloze beesten ben je kansloos.
“We are everywhere,” verklaart Ana tegen de rechercheurs, “People only have to look.” Schokkend.

De gebeurtenissen, die ten grondslag hebben gelegen aan deze film, hebben in het Verenigd Koninkrijk voor het eerst in meer dan 200 jaar geleid tot nieuwe wetgeving inzake mensenhandel en uitbuiting.