La Llave Dalí (2016)

Spanje
Documentaire

geregisseerd door David Fernández
met Bartomeu Payeras, Salvador Padrosa en Tomeu Amorós

De Sleutel tot Dalí vertelt het verhaal van de Spaanse wetenschapper Tomeu L'Amo, die in 1989 een onbekend schilderij kocht waarvan hij gelooft dat het een echte Dalí is. Een 25 jaar lange zoektocht begint. Daarin stelt hij een grondig onderzoek in, investeert veel geld en benadert experts overal ter wereld, tot hij die ene in Parijs ontmoet die zijn leven verandert.