Summer Survivors (2018)

1 stem

Litouwen

geregisseerd door Marija Kavtaradze
met Indre Patkauskaite, Paulius Markevicius en Gelmine Glemzaite

De ambitieuze jonge onderzoekspsycholoog, Indre, is met tegenzin akkoord gegaan om twee patiënten van de ene psychiatrische afdeling naar de andere te vervoeren. Als ze dit doet, mag ze onderzoek doen in de kliniek. Ze wordt de reisleider van een allegaartje op weg naar de locatie aan zee. Paulius is een extroverte jongeman wiens manische fase van zijn bipolaire stoornis in groot contrast staat met zijn introverte kant. Justes wonden zijn niet zichtbaar. Allebei worstelen ze met zichzelf en zijn ze op zoek naar hun identiteit. Wat een onbezorgde zomerse rit van een stel lachende vrienden lijkt, is feitelijk het begin van genezing.